Swietelsky AG
Vissza

Így működik a metrófelújítást kiszolgáló Kőér utcai logisztikai bázisunk

11.08.2021

Mintegy 1000 m2 terület áll cégünk rendelkezésére a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepén, mely a hármas metró középső szakaszának rekonstrukciós munkáihoz biztosít logisztikai bázist. 

 

Kollégáink ezen telepről koordinálják a középső szakasz állomásainak anyagellátását, mely a projekt sikeres megvalósulása szempontjából kiemelkedő jelentőségű elem. Munkatársainknak rendkívüli időnyomás alatt kell dolgozniuk - a szállítás ugyanis csak meghatározott időablakokban, éjszaka és hétvégente lehetséges. 

Fontos tudni a járműtelepről, hogy mindamellett, hogy a metró egyetlen remízeként funkcionál, úgy a vonal egyedüli nagyvasúti kapcsolata is. Így minden olyan elemet ide kell beszállítani, ami a középső szakaszon beépítésre, elbontásra vagy szállításra kerül. Az elektronikai és gépészeti eszközöktől kezdve egészen a kőburkolatig minden itt érkezik és távozik: heti szinten mintegy 60-80 vagonnyi szállítmány jut el a föld alatt a munkaterületekre. Kollégáinktól rendkívüli tempót igényel a folyamat - ha a 9 állomás egyikén munkavégzés zajlik, a Kőér utcai telepnek is működnie kell. Emiatt és a speciális szállítási időablakok miatt szükséges a folyamatos helyszíni jelenlét, mely extra műszakokkal biztosítható. 

A hatékonyság másik kulcsa a felújítás többi szereplőjével való folyamatos együttműködés: a rekonstrukción ugyanis számos más résztvevő is közreműködik (pl.: a SW Vasúttechnika az alagúti munkálatokon, alvállalkozók, műszaki ellenőrök, a közösségi közlekedés üzemeltetése, stb.). Így a többi szereplővel és a belső rendszerben való folyamatos kooperáció, kommunikáció létfontosságú a folyamat gördülékenysége szempontjából. 

Anyagszállítás elenyésző mértékben, de más módon is zajlott már a felújítási munkák során: felszínre való daruzással és a mozgólépcső lejtaknákon történő kiemeléssel is jutott már ki anyag a felszínre. 

 

A fotókért és a tartalomért köszönet a Magyar Építőknek