A rekonstrukciós munkák során az állomások arculata mellett a metró szellőzőrendszere is megújul
A főszellőző rendszer 1-1 újonnan beépítendő ventilátora elképesztő teljesítménnyel bír: egy-egy ventilátor 3 db, 120 szobás szállodát tudna kiszolgálni. További érdekesség, hogy a ventilátorok forgásiránya változó: tehát amellett, hogy a "be- és kilégzés" egyaránt biztosított, a levegő megfelelő mennyisége egyaránt szabályozható.
Az állomási főszellőzők alapvető feladata a felszín felé szállítani a levegőt, ezzel szemben az vonali főszellőzők a felszínről szívják a levegőt, ezzel biztosítva a friss levegő bejuttatását az alagútba és az állomásokra.
A ventilátorok teljesítménye a szükséges levegőmennyiség, az optimális belső hőmérséklet és a széndioxid érzékelők jelzésének függvényében állítható.
További érdekesség, hogy az állomási főszellőzőktől eltérően a vonali főszellőző műtárgyaknak jelentős befolyása volt magára a metró kiépítésére: mivel ezek nem csak egy alagutat, hanem a metró mindkét irányba haladó alagútpárját kiszolgálják, így ahonnan egy-egy ilyen szellőzőkürtő indul, ott a két metróalagút között is van egy azokkal keresztirányú, összekötőalagút.
A fotókért köszönet a Magyar Építőknek. További szakmai tartalom az általuk összeállított cikkben elérhető.